Legyen SZAVA !

Legyen SZAVA !

A rendszerváltás megkezdődött, a Karmelita-kolostor építését akár abba is hagyhatják.

2017. április 06. - Legyen SZAVA

Történelmi nap ez a mai: A momentum Mozgalom találó kérdésfeltevésével és a CEU tüntetésekkel a rendszerváltás megkezdődött. Ez utóbbival elszámolták magukat a fiúk, míg a népszavazási kérdés - bár nem a momentum sajátja - de fantasztikusan találóan lett megfogalmazva és a Fidesz elevenébe vág. Röviden: egyetért-e azzal, hogy a miniszterelnök két ciklus után távozzon. Ezt a kérdést nem lehet elkaszálni, nem ütközik a népszavazási törvénybe, a Választási Bizottság és a Kúria nem tud fogás találni rajta (jogszerűen), tehát népszavazásra kell engednie. Így vagy úgy, de a Fidesz bebetonozottnak hitt pozíciója megmozdul. Ha nem engedik szavazásra, az rizikós, mert a CEU miatt utcán lévő nép folytatja a tüntetést és az eldurvulhat.

Ha szavazásra engedik, akkor már az aláírás is összejön és az már az eredménytől függetlenül győzelem a NER-t kritizálók és ellenzők szempontjából. Ekkor már megrendül Orbán érinthetetlennek hitt nimbusza.

Ha bekeményít és az Putyini-Erdogáni recept szerint elnöki hatalmat vezet be (jogszerűen nálunk ma nem tud), akkor meg az EU-ból leszünk kiebrudalva és leáll a pénzfolyam, ami az oligarcha rendszer fenntartója, tehát elemeire hullik a kártyavár.

Ha elnök lesz, ott van a Sándor-palota, Áder vélhetően készséggel átadja. Ha meg a népszavazási kérdés sikeres lesz, akkor meg nem indulhat újra a választáson (az amerikai rendszer szerint), Lázárral pedig egy tisztes eredményt el lehet érni, de nem lesz földcsuszamlás, meg kétharmad. A Karmelita-kolostor fölöslegessé válik.

Mindenesetre, ez a nap a demokráciának (hosszú távon) jót fog tenni, bármilyen is a kifejlet, mert a Fidesz visszaszorul 25% alá és koalíciót kell alakítania, kompromisszumot kell kötnie, konszenzusra kell törekednie. Bízzunk a Fidesz józan ítélőképességében, hogy ezt belátja és nem fog vér folyni.

Legyen Szava !   

 keresztapa-33920_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://legyenszava.blog.hu/api/trackback/id/tr5412404763

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Momemtum kérdéses 2017.04.06. 16:33:09

A pártok kora lejárt. Az emberek aláírásaikkal nem a Momentomot támogatták, hanem egy túlnőtt párthatalom ellen lázadtak

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zionnépe 2017.04.06. 19:46:46

@paragrafus: Ritkán értek Bircával egyet, de ez nem visszamenőleges hatály.

Ez egy állapotot fejez ki, mint pl akik piros autóval rendelkeznek (2x betöltötték már Magyarország Miniszterelnöki tisztjét) azok nyárigumi-kedvezményt kapnak vagy akik voltak már 2x nyaralni a Balatonon idén nyáron nem mehetnek!

Zionnépe 2017.04.06. 19:59:07

Úgy egyébként nem rossz húzás, de kizárt, hogy ennek bármi foganatja legyen, és pláne nem Orbán vagy Gyurcsány a fő gond! Sajnos a Fidesz attól működőképes marad és aki(k)től az utasításokat kapják, azoknak 8 hogy hívják a miniszterelnököt.

Általában a pártok működtetését kell transzparensé tenni, minden támogatásukkal és kiadásukkal kvázi tételesen elszámoltatni őket (de nem úgy, ahogy a Margit-híd esetében, hogy 1db hídfelújítás 30 milliárd Ft bruttó) és amelyik párt nem ellenőrizhető forrásból kap pénzt (lásd pl Kajmán-szigeteki bankok) annak a teljes befolyt összeget az államkasszába inkasszózni és részarányosan szétosztani a parlamenti pártok között!

Emellett meg kell oldani, hogy az ellenzéki pártok ne függjenek a kormánypárt "jóindulatától" pártfinanszírozás terén!

paragrafus 2017.04.06. 20:11:00

@Zionnépe:
Akármennyire is nem értetek egyet vele, ez akkor is visszamenőleges hatály.
Egy jogszabály nem veheti figyelembe azokat a körülményeket, amelyek a hatálybalépése előtt történtek.
Vagyis: ha születne egy olyan jogszabály, amely arról rendelkezne, hogy egy miniszterelnök maximum két ciklust törthetne be, akkor egyrészt onnan ketyeg, amikor a jogszabály hatályba lép. És nem szempont, hogy a hatálybalépés előtt az illető már hányszor volt miniszterelnök.
Másrészt a jogszabály hatálybalépését követően, amikor megválasztják először, onnan kezd ketyegni számára a max. két ciklus. És megint csak nem szempont, hogy a jogszabály hatálybalépése előtt mi történt, hányszor választották meg.
Azért lenne visszamenőleges hatályú a jogszabály, ha a hatálybalépése előtti jogviszonyokat figyelembe vennének, mert a jogszabály a saját hatálybalépése előtti időre vonatkozóan nem szabályozhat. Ha figyelembe vennék, akkor ez azt jelentené, hogy a jogszabály a saját hatálybalépését megelőző időre is rendelkezik. De ez alkotmányosan nem lehetséges.
Lehet ezzel nem egyetérteni, ez alkotmányjogilag akkor is így van.

paragrafus 2017.04.06. 20:11:59

@MaxVal BircaMan HJCD:
"Ez bizony visszamenőleges hatályú szabályozás. "
Nem, nem az, s a zelőbb el is maghyaráztam.

Nem magyaráztál el semmit, csak kijelentetted. Ami jogilag minden alapot nélkülöz.

paragrafus 2017.04.06. 20:12:56

@MaxVal BircaMan HJCD:

"egyetlen egy EU tagállamban sem létezik olyan alkotmány, amelyik korlátozza, csorbítja az alkotmányos jogokat, azok érvényesülését, alkalmazhatóságá"
Erre tudnál konkrét példűt a magyar alkotmányból?

Már fentebb, az egyik kommentben megtettem.

paragrafus 2017.04.06. 20:14:44

@Zionnépe:
Ha a jogszabály bármilyen módon figyelembe veszi mindazt, ami a saját hatálybalépése előtt keletkezett, létrejött és arra alapozza a rendelkezését, akkor az bizony visszamenőleges hatály.

Zionnépe 2017.04.06. 20:17:42

@paragrafus: Ez baromság, ilyen módon nem lehetne különböző fennálló állapotokra (birtokra) rendeleteket, törvényeket hozni!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.04.06. 20:21:33

hehehe, "utcan levo nep". nagyon alacsony lett a lec.

Anselmo 2017.04.06. 20:22:12

Olyat is lehetne, hogy Magyarországon ne lehessen Orbán nevű ember miniszterelnök.
A másik lehetőség, de ez már tényleg túl durva, hogy ha valaki le akarja váltani Orbánt, az győzze meg a szavazókat, hogy ő jobb miniszterelnök lenne.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.06. 20:37:00

@paragrafus:

Abszurd dolgokat mondasz. Olvass le egy jogfilozófiai könyvet, mely az alapfogalmakat taglalja.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.06. 20:38:07

@Anselmo:

"ha valaki le akarja váltani Orbánt, az győzze meg a szavazókat, hogy ő jobb miniszterelnök lenne"

Ne feledd, ezen javaslatod fasizmus!

abrakradabra 2017.04.06. 20:40:13

@paragrafus: hja. Tehát ha megváltoztatják az SZJA mértékét, akkor én majd szarhatok bele a következő munkahely váltásomig (és vagy a szerződésem módosításáig)?
A te logikád szerint igencsak nehéz dolga lenne az egyszeri NAV-osnak, miközben ellenőrzi az adóbevallásokat, mert volt pármódosítás az elmúlt években...
De természetesen a kft-k alaptőkéjét sem emeltethették meg 3 millióra kötelező jelleggel.
Igencsak gondolkoznom kellene, hogy találnék -e olyan törvényt ami nem sérti a te elved szerinti visszamenőlegességet. Mert a szerint kb minden új törvény(változtatás) csak az újszülöttekre vonatkozhatna.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.06. 20:41:11

@Zionnépe:

A világ 202 országából jelenleg összesen 158 nevezi magát köztársaságnak. Ezek közül 102 elnöki vagy félelnöki köztársaság, azaz olyan ország, ahol az államfő valós hatalommal rendelkezik, míg a maradék 56 olyan ország, ahol az államfő majdnem vagy teljesen protokoláris poszt, valós hatalom nélkül (mint ahogy Magyarországon is).

A 158 köztársaság közül csak 32 országban nincs korlátja az államfői tisztségnek (ezek közül 5 európai: Azerbajdzsán, Belarusz, Észak-Ciprus, Izland, Olaszország). E 32 közül 22-ben az államfő tényleges hatalmi tényező, 10-ben ceremoniális tisztség (az európiak közül: Izland és Olaszország).

A kormányfői poszt a világ összesen 2 azaz kettő országában van korlátozva: Kína és Vietnám, viszont egyikben se a kormányfő a legfőbb hatalmi tényező.

Ha Mo. bevezetné a kormányfői mandátum korlátozását, azzal az EGYETLEN országgá válna, ahol a kormányfő a legfőbb hatalmi tényező, s mandátuma korlátozott.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.06. 20:45:10

@abrakradabra:

Ez a @paragrafus: úgy vitázik jogelméletről, hogy az alapokkal simcs tisztában. Volt egy hasonló eseten, egy ál-alkotmányjogász. Neki még valami civil szervezete is volt a témára. Élmélete: Magyarország NEM LÉTEZIK. Nem vicelek. Előbb ballib volt, de lassan onnan ki lett rúgva, mert a ballib jogászok megunták butaságait, ugyanis egy idő után már nem volt elég, hogy orbánozott. Ezután megharagudott, s elment a Jobbikhoz, de ott is megunták hamarosan. Most valami 20-tagú szervezeteben alkotmányjogászkodik abszurd butaságaival. Sokkal rosszabba eset, mint @paragrafus, merrt ő még trágár is volt: ha bárki ellentmondott neki, átkozódni kezdett.

paragrafus 2017.04.06. 21:06:00

@Zionnépe:
...."@paragrafus: Ez baromság, ilyen módon nem lehetne különböző fennálló állapotokra (birtokra) rendeleteket, törvényeket hozni! "....

Alkotmányosan nem is lehet.

paragrafus 2017.04.06. 21:07:10

@MaxVal BircaMan HJCD:
...."Egyet se írtál le. Mondj legalább 3-at! "....

Többet is leírtam.
Olvass vissza.

paragrafus 2017.04.06. 21:08:46

@MaxVal BircaMan HJCD:
..."Abszurd dolgokat mondasz. Olvass le egy jogfilozófiai könyvet, mely az alapfogalmakat taglalja"...

Szerinted. Csak szerinted.
Nem érdekel a jogfilozófia.
Az aktív jog érdekel. Az alkotmányosság keretén belül.

paragrafus 2017.04.06. 21:19:58

@abrakradabra:
....."Tehát ha megváltoztatják az SZJA mértékét, akkor én majd szarhatok bele a következő munkahely váltásomig (és vagy a szerződésem módosításáig)?
A te logikád szerint igencsak nehéz dolga lenne az egyszeri NAV-osnak, miközben ellenőrzi az adóbevallásokat, mert volt pármódosítás az elmúlt években...
De természetesen a kft-k alaptőkéjét sem emeltethették meg 3 millióra kötelező jelleggel.
Igencsak gondolkoznom kellene, hogy találnék -e olyan törvényt ami nem sérti a te elved szerinti visszamenőlegességet. Mert a szerint kb minden új törvény(változtatás) csak az újszülöttekre vonatkozhatna"...

Ne keverd a dolgokat.
Az SZJA nem szerzett jog. A nyugdíjjogosultság az.
Cégeknek nincs szerzett joga.
Igen, lehet olyan jog, amely akár csak az újszülöttekre vonatkozhatna (elvileg)
Alkotmányosan jogosan várhatja el bárki, hogy amikor ő munkába állt és az állam valamit törvényben garantált neki a jövőre vonatkozóan, akkor azt az állam a későbbiekben ne vegye el tőle, amikor az aktiuálissá válna.
Azért mégiscsak abszurd, hogy valakinek azt mondja az állam (egykoron): hatvan évesen elmehetsz nyugdíjba. Mire elér eddig a koráig az illető, az állam azt mondja neki, nem menetsz el hatvan évesen nyugdíjba, csak 62 évesen. Aztán az illető tovább dolgozik, majd az állam azt mondja: meggondoltam magam, mégsem mehetsz el nyugdíjba 62 éves korodba, csak hatvanöt évesen.
És akkor ezzel meddig lehet játszani az álklam részéről?

Ez olyan, mintha egy szerződést kötök valakivel, majd a másik fél a saját vállalásából rendre kihátrál, újra és újra egyoldalúan módosítja és újabb ígéreteket tesz. (Csak emlékeztetnék rá, hogy a fidesz programjában szerepőel, hogyha hatalmon marad '18-ban, akkor a nyugdíjkorhatárt fel szeretné emelni 70 évre.) Tessék ezt végiggondolni:
Ha az állam újra és újra módosíthatja és emelheti a nyugdíjkorhatárt, akkor egy ember mikor mehetbne nyugdíjba? Az állam törvényben garantál valamit, de nem köteles betartani, azt újra és újra megszegheti?

paragrafus 2017.04.06. 21:23:27

@MaxVal BircaMan HJCD:
..."Ez a @paragrafus: úgy vitázik jogelméletről, hogy az alapokkal simcs tisztában"

Tévedsz, mert nagyon is tisztában vagyok.
De ha nem értetek egyet velem - ezt szabad -, akkor tessék az általam kifejtetekkel szemben alkotmányjogi ellenérvet felsorakoztatni.
Arra azért emlékeztetnék mindenkit, hogy az én álláspontom alapja az Alkotmány. És az én jogi érveim a Sólyom László vezette Alkotmánybíróság által kidolgozott alkotmányos jogelveken alapulnak.

upé 2017.04.06. 21:24:18

Az oroszok ezt a hasonló szitut kijátszották úgy, hogy egy ciklusra Puytin helyet cserélt Medvegyevvel. De akkor is ő irányított hátulról... Aztán újra Putyin kerülhetett hatalomra.

Janossz 2017.04.06. 21:26:18

@MaxVal BircaMan HJCD: Már harmadszor kérdem: Mi a fene a HJCD?
Kergebirka-kór, vagy valami ügynökfokozat?

Hozzászólok 2017.04.06. 21:37:25

Számomra még mindig sötét ló ez a momentum. A kérdésfeltevései jók, találóak. De mindaddig nem "fogadok" rá, amíg nem látom, hogy a fontos kérdésekben mi a stratégiájuk. Pl. Migránsok, határvédelem, ország szuverenitás. Aztán jönnek csak a többi témák: szja kulcsok, ingatlanadó. Hogyan tervezik a tb eü és oktatás rendbehozását. Hogyan tervezik a túl sok potyautas miatt erősen megereszkedett szociális háló rendbehozását, működtetését. Amíg nem látom hogy ezekben számíthatok e és hogyan számíthatok rájuk, biztosan nem távolíttatom el orbánt.

Hozzászólok 2017.04.06. 21:43:46

@paragrafus: a nyugdíjkorhatár tologatás kérdéshez. szerintem azért van joguk módosítani mert te akkor is elmentél volna dolgozni ha eleee 65 év lett volna.... más kérdés hogy aki mondjuk katonának megy arra számítva hogy előbb elmehet nydba, de aztán mégse... na az ciki mert ő azért vállalt extra rizikót.
Mondjuk nem erről szólt a cikk csak gondoltam pontosítom az off topik megjegyzést...

roxxtar 2017.04.06. 21:44:16

@s: Nem akarok belemenni felesleges vitákba, de kíváncsi lennék, hogy miből gondolod, hogy a Fidesz nem vezeti az országot?!

Merlot 2017.04.06. 21:49:08

@MaxVal BircaMan HJCD: "Ne feledd, ezen javaslatod fasizmus! "

Állatorvos látott már ma, bégető?

Zionnépe 2017.04.06. 21:51:22

@Hozzászólok: Sajnos nem érti meg, hogy a visszamenőleges szabályozás csak akkor az, ha olyan állapotot akar megváltoztatni vele, ami már lezárult.
Ha volt egy nagy házad pl 300 nm-nél nagyobb alapterülettel, de már eladtad és utólag akarnak rá kivetni vagyonadót úgy, hogy akkor nem volt, az már késő bánat.

Zionnépe 2017.04.06. 21:55:24

@MaxVal BircaMan HJCD: Ettől függetlenül nyilvánvaló arcvesztést okozna azért a Fidesznek, és a DK-nak is még akkor is, ha sokan tisztában vannak vele, hogy ezek a poszok csak kirakatok.

Sokan viszont egy emberrel azonosítanak egy pártot, szervezetet az ő szemszögükből mindenképpen képzavar lesz!

Zionnépe 2017.04.06. 21:58:32

@upé: Ne keverd a szezont a fazonnal! Itt nem egymás követő 2-nél több ciklusról van szó, hanem hogy számszerűen hányszor volt (választották meg) miniszterelnöknek! Nagy különbség!

Viszont továbbra sem OV a gond, hanem az egész kormány(koalíció) !

Zionnépe 2017.04.06. 22:04:58

@MaxVal BircaMan HJCD: visszaolvasva... Csodálom, hogy ilyen módon bárki szóbaáll vele egyáltalán ;-)

Habár ugye ott van hasonló példának Matolcsy! Ugyan átkozódni nem hallottam még, de amiket kitalál, kb mintha valami ámokfutó elmebajos lenne. Ha nem a Fidesz szekerét tolná már rég az OPNI-ban lenne, ja nem bocs bezáratta a Fidesz, nehogy beutaljanak oda valakit közülük ;-)

Hozzászólok 2017.04.06. 22:06:49

@Zionnépe: ki nem érti. Én vagy paragrafus.??? Na mindegy.

Zionnépe 2017.04.06. 22:12:26

@Hozzászólok: Miért mindegy? Egyébként Paragrafus.

Hozzászólok 2017.04.06. 22:34:03

@Zionnépe: :-) azert mert paragrafus szovege off topic.
Arrol kene inkabb vitatkoznunk hogy jo e ez a feltevés. És érdemes e támogatni. Meg hogy miért.

Én máris észrevettem egy zavaró pontot. Nem derül ki a kérdésből hogy egymást követő vagy csak úgy mindösszesen 2 ciklus.
Mivel a kérdés ilyen módon nem használható , hiszen nem egyértelmü, az alkotmányossági kérdéseket akár ki is hagyhatjuk. Én így nem engedném népszavazásra.

Persze lehet arról is vjtatkozni hogy érdemes es egyértelműbben átfogalmazni, és akkor hogyan.
De erre meg másutt írtam, hogy az én véleményem az hogy senki eltávolításában nem segédkezem, amíg nem látom, hogy mi lesz helyette.

Hozzászólok 2017.04.06. 22:35:45

@Hozzászólok: sőt. Egyenesen sunyiságnak tartom azelőtt az eltávolításra bíztatni bárkit, amíg nem vallottak színt!

alfacharlybravo 2017.04.06. 22:42:42

@roxxtar: Gyurcsány sem kormányzott, kapott egy cetlit, hogy aznap mit kell csinálnia. Tudod Bibi minden reggel felhívja az elnököt és tájékoztatja a napi teendőiről. Ha meg lázadna a nép visszahívják a határról a fiúkat csépelni. A kerítésre nem lesz szükség a halottak meg temetetlenül hevernek majd mint Libanonban. A közel keleti pályaudvaron meg pénteki ima lesz, a mulasztókat meg ünnepélyesen lefejezik egy bárddal.

morph on deer 2017.04.06. 23:39:25

@alfacharlybravo:
Picim, hol is volt Bibi akkor?
Vagy neked is siet a naptárad?

Egyébként nem kellett felhívni, magától volt ilyen rátermett. Van ilyen is ;)

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.07. 00:02:07

2013-ban volt már egy népszavazási kezdeményezés a következő tartalommal:

„Egyetért-e Ön azzal, hogy Magyarország miniszterelnöki tisztségét egy személy csak maximum kétszer négy évre, azaz két választási ciklus időszakára tölthesse be?"

A Nemzeti Választási Bizottság a kérdést tartalmazó aláírásgyűjtő ív hitelesítését megtagadta az alabbi hatarozattal:

www.valasztas.hu/hu/nvb/hatarozatok/2013/2013-4065.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201704

Punxsutawney Mormota 2017.04.07. 00:19:37

@Tizenötmillió Magyarok: Jól eldumálsz magaddal :D :D :D Ha egyszer vége lesz a munkádnak, akkor egy csapat pszichiáter kell, hogy helyrehozza a személyiséghasadásodat. Munkanélküliként mit fogsz beírni a munkanélküli központban, mit csináltál az emúttnyócévben? Habonyipari betanított munkás voltam??? Erre majd ajánlanak munkát? Baszki, mehetsz egy multiba árufeltöltőnek.

Chiccbp 2017.04.07. 03:37:53

@paragrafus: ki.oszk.hu/sites/ki.oszk.hu/files/dokumentumok/1949.pdf

Javaslom tanulmányozásra. A köztelnökre vonatkozó feltételek ugyanis nem változtak. 35 év a korhatár 1990 óta.

Chiccbp 2017.04.07. 03:40:36

@Zionnépe: az opni 2007-ben zárt be. Most nem jut eszembe, kik is voltak akkor?:)

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 06:16:30

@paragrafus:

S lám mégse tudtad leírni miért lenne a hatályos alkotmány közjogilag érvénytelen...

Zionnépe 2017.04.07. 06:17:05

@Chiccbp:
@VaradiJanos:

Ok, mea culpa! Ezek szerint már Gyurcsány is tartott tőle, hogy ott lenne a helye :-) ! Viszont újra sem nyitották...

Viszont annak örülök, hogy a többivel egyetértettetek ;-)

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 06:18:14

@Merlot:

A ballib agytröszt tegnapi gyűlésén, melyre össze lett trombitálva az összes ballib megmondóember és az összes ballib politikus a fenti igen fontos kérdés lett alaposan kivesézve.

Két fő javaslati tervezet került benyújtásra az ülésre.

Az egyik szerint legyen ezentúl aktív regisztráció a választásokra, azaz csak azok szavazhassanak, aki regisztráltak a választást megelőzően, az előtt legalább 2 héttel. De nem ám úgy, ahogy ezt a cigány Orbán diktátor javasolta 2012-ben! Semmiképpen! Ezúttal minden teljesen demokratikus lesz! A regisztrálást ballib civilekből álló bizottságok fogják végezni, akik beidéznek minden egyes állampolgárt e célból, majd mindenkinek felteszik a kérdést „Utálja maga Orbánt?” – aki habozás nélkül igennel válaszol, az regisztrálásra kerül, míg aki nemet mond, azt cselekvőképtelenné nyilvánítják, s elveszti választójogát. Aki pedig igent mond, de csak habozás után, annak a szavazata fele annyit fog érni, mint a teljesjogú választópolgároké.

A másik javaslat még demokratikusabb. Eszerint mindenki szavazhasson továbbra is – még a fasiszta, nem adózó határontúli magyarok is –, de ne indulhasson a választáson nem ballib erő, mert aki nem ballib, az fasiszta, márpedig az 1947. évi párizsi békeszerződés tiltja a fasiszta szervezeteket.

Az ülést sajnos beárnyékolta egy zavaró tény: az elmés és mély vitát megzavarta egy felszólaló, aki azt javasolta: a ballibek szerezzék meg az összes politikai erő közül a legtöbb szavazatot, így győzzenek Orbán ellen. A teremben azonnal spontán felháborodás tört ki e szavak hallatán, a felszólalót a fél terem kriptoorbánista ügynöknek nevezte, a másik fél pedig fasisztának, ezután az illetőt kikergették a teremből, majd örökös tiltást szavaztak meg rá.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 06:26:43

@Zionnépe:

Rossz párhuzam. Aközgazdaságtanban van sok elmélet, s nem lehet egyikre se kimondani, hogy hülyeség.

Míg a jog sokkal egzaktabb valami. Így ha valaki mondjuk azt állítja, hogy egyszerre 2 magyar állam létezik, Mo-nak nincsenek állampolgárai, meg az alkotmányozásra nincs joga aparlamentnek, az nem egy alternatív elmélet, hanem szimpla butaság.

Egyébként lásd egyik abszurd szövegét: www.facebook.com/notes/tibor-geri/az-alapt%C3%B6rv%C3%A9ny-k%C3%B6zjogi-%C3%A9rv%C3%A9nytelens%C3%A9g%C3%A9nek-bizony%C3%ADt%C3%A1sa/942530109159507/

Zionnépe 2017.04.07. 06:30:18

@Hozzászólok: A kérdés teljesen egyértelműen arra vonatkozik, hogy egy ember hányszor töltötte be a tisztséget, függetlenül attól, egymás után vagy cikluskihagyással tette, illetve kitöltötte-e a teljes időszakot.

A Momentumos srácok annyival értelmesebbek, hogy rendesen megfogalmazott és jogilag is érvényes kérdést adtak le, ellentétben az LMP balfaszkodásával. Őket nem értem, miből gondolták, hogy jelwnleg érvényes törvényekkel szemben tesznek fel kérdéseket???? Az ehyébként is szervilisekből verbuvált NVB még pluszban törvénysértést is megengedne? Kötekedő köcsögnek tartom Schiffert, de legalább ilyennel sose blamálta volna a pártot (szemben mindenféle kistílű bezzegelésével).

A Momentumosok meg nem tudom kivágták-e maguk közül azt az idiótát, aki becsmérelte a vidékieket, de annak a yuppie-nak a beszólásával sikeresen elvágták magukat a lakosság kb 80-85%-tól (ugyanis Bp-n is sok "vidéki" dolgozik, akiknek ilyen esetben kinyílik a bicska a zsebében!).

Zionnépe 2017.04.07. 06:52:27

@MaxVal BircaMan HJCD: A párhuzam annyiban jó, hogy Matolcsy öncélján kívül semelyik "nagy" húzása sem vált az ország előnyére!

Kezdve az 15%-os állampapírok kiadásától (v.ö. 4% IMF hitel), aminek nqgy részét egy amerikai kötvénykezelő vásárolta fel (v.ö. Ne függjünk az EU-tól, IMF-től, de eladósodunk amerikának és majd Paks2 miatt Oroszországnak...nooormlális?)
Amikor megmutatkozott, hogy csak az IMF-el való tárgyalásikészség hírére is 256-ról 242-re erősödött a Forint, és az ország nagy részének pont a devizahitel miatt van gondja, akkor nem a Forint további erősödésére játszik és menti meg a lakosságot és egyúttal még a rezsi is csökkent volna "mellékhatásként", hanem pont a karvalytőkének segít az euroárfolyam folyamatos emelésével és ponthogy így vágta tönkre a lakosságot!

A Mol pakett bevásárlásáról, a nyugdíjpénzek elherdálásáról (nem az államosítás volt a rossz, hanem amit kezdtek vele és hazudtak mi lesz a pénzzel v.ö. egyéni számlákat hoznak létre, és azokon írják jóvá), az Eonos felvásárlásról, amit később szinte ingyen átadtak volna, á jelenlegi (euroárolyam-biznisz erdeménye) műkincsvásárlás és épületvásárlás (amiből pl az egyik nagy plázától meg is kell szabaduljanak, mert bukta), és az egész Pallasz Alapítvány, amire két kéztel szórja a milliárdokat, hogy ilyen és ehez hasonló gazdasági ámokfutásra tanítsa a leendő közgazdászokat (wtf?).
És nem utolsó sorban még közpénzlopásra is használta ezt.
Ja kimaradtak a különadók, amiket a végén egy az egyben rejtve átterheltek a lakosságra, meg a világrekord magas áfa (v.ö. alacsonyabb szja, de 7%-al magasabb áfa plusz az átterhelt különadók)

Aki szemében ezek nem gazdasági ámokfutások és országellenes intézkedések, az hazudik vagy sültbolond!

Zionnépe 2017.04.07. 06:55:18

@MaxVal BircaMan HJCD: Az ilyen agymenéseket nem olvasom el, kár az időt pazarolni rájuk! Elég nekem az a sok idióta, akinek komolyan veszik és véghezviszik a baromságait, nemhogy még ilyen futkosóból szabadult baromságokkal is zsibbasszam magam :-)

Magentax 2017.04.07. 07:09:10

@Andy73: Álmodj királylány.....

Magentax 2017.04.07. 07:13:23

@Zionnépe: ne aggódj! Kitalálják majd, miért nem lehet érvényes a feltett kérdés.
Max gyorsan megváltoztatják a választási törvényt (ahogy ilyen esetekben szokták) kiegészítve, hogy ovi esetén akárhány ciklusról lehet szó.
Amúgy meg a fidesz és a józan ítélőképesség?
Azt sem tudják, mi fán terem a kifejezés.

Zionnépe 2017.04.07. 07:18:55

@Magentax: Most, miután már az EP is rámozdult elég erősen a Fideszre és Magyarországra és komolyan nem akarják lassan az országot az EU-ban látni, kisebb gondjuk is nagyobb lesz annál, hogy a miniszterelnök személye legyen fontos!

VaradiJanos 2017.04.07. 07:25:05

@Zionnépe: nyolc sort írtál arról, hogy baromságok olvasására nem pazarolsz időt

alfacharlybravo 2017.04.07. 07:44:13

@morph on dee@morph on deer: Hmm ez Bibi elintézte, hát kíváncsi vagyok, hogy Putin erre mit lép? Budapest is nagy veszélyben van úgy tűnik a Kazárok általános támadás mellett döntöttek, nem várják meg Oroszország megerősödését.

Rebel Alliance · http://starwarsfilmek.blog.hu/ 2017.04.07. 08:09:44

@Legyen SZAVA: igen. De a dolog lényege hogy nem engedhetnek erről népszavazást mert az Orbán pilitikai karrierjének végéz jelentené. Márpedig még 3 ciklust tervez elnökként. És még be akarja vezetni a prezidenciális rendszert.

gmihaly621 2017.04.07. 08:14:31

Nem értem, hogy miért közli ezt a csacsika szösszenetet az Index. Vagy nagyon is értem?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 08:17:52

@Zionnépe:

Az EP egy sóhivatal, saját magukat se veszik komolyan. Lesz madj 1 nap vita, mely nem zárul semmilyen döntéssel, s kész.

kvadrillio 2017.04.07. 08:25:45

KI A FENÉT ÉRDEKEL EZ, MIKOR A CEU VAN A CÉLKERESZTBEN ???
A TISZABŐI EMBERKÉK MENJENEK TÜNTETNI A PARLAMENTHEZ ÉS AKKOR MAJD ORBÁN SEGÍTÉSÜL, TOVÁBB ÉPÍTI A KISVASÚTJÁT !
MERT EZ EGY FASZ ORSZÁG, FASZ TÜNTETŐKKEL, FASZ INTÉZKEDÉSEKKEL ÉS KURVÁRA ÁTVERT , NYOMORGÓ MAGYAR NÉPPEL ! ITT TÉNYLEG CSAK EGY FORRADALOM SEGÍTHET !
Belföld
Már villany sincs a hivatalban az "útszélen hagyott" településen
Népszava|2017. ápr 6. 09:35

Tiszabő Fő utca - Google Sztreet View
hirdetés
Belföld
0
inShare

Múlt hét szerdán a szolgáltató lekapcsolta az áramot a tiszabői polgármesteri hivatalban, mert az önkormányzat hónapok óta nem fizette a számlát- szúrta ki a Szoljon.hu beszámolóját a 444.hu.

hirdetés

A tiszabői hivatal tavaly november óta 3,4 milliós tartozás halmozott fel. Gaszparjan Karen, a falu jegyzője a megyei lapnak elmondta, hogy a hatalmas számla úgy jött össze, hogy nemcsak a világítást, hanem a fűtést is áram segítségével biztosítják az épületben, mivel a gáz még nincs bevezetve. Ráadásul a település költségvetésébe semmilyen külső bevétel, például iparűzési adó nem folyik be, mivel nincs egyetlen vállalat sem, amely munkahelyet teremtene vagy adókat fizetne - tette hozzá. Tiszabőn az emberek szinte kivétel nélkül közmunkában dolgoznak, mert nincs más lehetőségük. A jegyző azt is elmondta, hogy az előző vezetés még 2008–2009 környékén rengeteg tartozást halmozott fel, ezeket még mindig kénytelenek fizetni, ez tovább rontja a helyzetüket.

Az önkormányzat azóta levelet is írt az áramszolgáltatónak, hogy kapcsolják vissza az áramot, mégiscsak egy fontos közintézményről van szó, de egyelőre nem kaptak választ. Jelenleg azt sem tudják megmondani, mikor lesz újra áram a hivatalban.

fidesz maszop dk egykutya 2017.04.07. 09:10:30

@MaxVal BircaMan HJCD: nem igazolja, mert mindenhol javultak, sőt jobban. Mert egy válság végével bizony javulás jön, csak nálunk ez vissza lett fogva.

VaradiJanos 2017.04.07. 10:28:13

@Zionnépe: kèpernyő/kijelző kérdése

Zionnépe 2017.04.07. 10:30:22

@MaxVal BircaMan HJCD: Ahogy pár napja is írtam, várd ki a végét! Én látom itt németben mennyire ki vannak akadva a kormányra.

A másik, nem igazolják a makroadatok csak elfedik! Óriási különbség. Ameddig a makroadatok szerint nincs infáció, addig a szolgáltatásokban és a rövidtávú fogyasztási cikkekben 30-50% is! És ez a Matolcsy-féle unortodoxia műve.
Nem beszélve a versenyképesség csökkenésről és a szegénységi mutatók erősödéséről.

Ha mostanra felerősítettík volna az Euro árfolyamot 150-160 Ft körülre, nem kellett volna se adósokat menteni, se árfolyamgátat bűvészkedni, se rezsitcsökkenteni kényszerítve, csökkentek volna a fogyasztói árak (benzinárral együtt) és a nyersanyagok árai is!

A nyersanyagár csökkenés után pedig válthattunk volna nagy hozzáadott értékű munkákra, amivel a fizetések is emelkednének. Ugyanis az ország legnagyobb baja, hogy nálunk a nyersanyag drága nem a munka!!! Így - mivel kínával lehetetlen versenyezni - hiába volnának jó szakembereink, csak összeszerelni használják őket, és csak azon a területen, ahol olcsóbbak, mint a robotok, de mégis közelebb van, mint kína...

Digitális Dzsihád 2017.04.07. 11:01:19

Ha szó szerint értelmezzük a kérdést - két ciklus után távozzon - akkor ha ez a törvény véletlenül megszületne, akkor is csak annyit érne, hogy a felcsúti csüngőhasú nyolcéves periódusokban uralkodik majd 2060-ig, a nyolcéves periódusok közt egy négyéves szünet tartva. A kérdést szerintem úgy kellett volna feltenni, egy ember maximum kétszer tölthesse be a miniszterelnöki posztot. Már csak az egyértelműség miatt.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 11:27:54

@Zionnépe:

A németek ki vannak akadva, mert csökken a Mo.-ról lopott profitjuk, ez tény. De eddig Orbűn ügyesen lavíroz, sikeresen veri át őket, ráadásul sikeersen osztja meg a német nagytőkét, hogy az ne alakítson egységes magyarellenes frontot.

Szalay Miklós 2017.04.07. 11:30:06

Apropó, tessék egy alapos kis összefoglaló demokráciáról és diktatúráról, a demokrácia visszásságairól:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid076

(A legfelső sor a kép tetején, "Demokrácia és diktatúra". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Érdekes lehet továbbá az Állam rész is a hatalommal való visszaélésről

konrada 2017.04.07. 11:45:50

@Zionnépe:
Már ne haragudj, de egyáltalán van valami lila gőzöd, mire képes egy nyitott gazdaságban a túlértékelt hazai fizetőeszköz???
...talán tanulmányozzad a 2006-2010 közötti magyar gazdasági állapotokat (vagy akár a mai görögöt), hogy rájöjj: ahol a fizetőeszköz túl van értékelve, oda bevinni szabad csak - illetve szolgáltatásokba invesztálni, de abból is csak a belpiacot célozva- , kivinni viszont csak a pénzt, mert a munkaerő valutában számolt értéke túlságosan magas - mint ahogyan a piacon a termékek ára is - így termeltetni, turizmusba fektetni nem szabad...

Zionnépe 2017.04.07. 12:04:17

@Digitális Dzsihád: összesen 2 ciklusban vehetne reszt! Nem folyamatosan 2-ben.

Zionnépe 2017.04.07. 12:15:34

@MaxVal BircaMan HJCD: A németeknek minden fillér számít, ők ilyenek. De jól felismerték, hogy az olcsó dolgoknál ahol kicsi a hozzáadott érték automatizálni kell (vagy balfaszoknak kiadni gályamunkára) a magas hozzáadot érték éri meg élőmunkával és szaktudással és így lesz belőle nagy profit. Viszont ehez a nyersanyagnak relatíve olcsónak kell legyen.

A "lavírozott" újabban a kormánymantra a hazudozásra? Tudod te mennyivel nagyobb kárt okoz a gazdaságnak a sok ügyeskedő és nem versenyképes termékeket előállító cég? Nagyságrendekkel több kárt okoznak, mint amit a németek profitként kivisznek úgy, hogy közben ahol megtelepszenek ott innoválnak és jólétet teremtenek! Kérdezd csak meg a győrieket, kecskemétieket, békéscsabaiakat, orosháziakat hol keresnek jól a polgárok náluk és milyen az üzemek környezete az egyéb városrészekkel szemben?!

citrix 2017.04.07. 12:25:22

Orbánnál minden jogszerű mert ha nem az akkor holnap reggelre az lesz, megszavazza a szavazógépezet. Akár a Putyin/Erdogan elnöki teljhatalmat is. Tulajdonképpen már ma is teljhatalma van Orbánnak, minden tőle függ. Ami neki nem tetszik azt egy hét alatt beszünteti/ellehetetleníti/vegzáltatja a hatóságokkal. A civil szervezetekkel mindenképpen le akar számolni, az EU-s pénzek elapadása után kilépteti az országot a hanyatló nyugat uniójából és csatlakozik tagköztársaságként Putyinhoz.

Legyen SZAVA 2017.04.07. 12:28:52

A kérdés így szól:
"Egyetért-e Ön azzal, hogy a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. év XLIII. tv. úgy módosuljon, hogy ne lehessen miniszterelnöknek javasolható és megválasztható az a személy, akit korábban az Országgyűlés legalább két alkalommal miniszterelnöknek választott?"

Zionnépe 2017.04.07. 12:32:21

@konrada: Majd akkor beszélj túlértékeltről, ha erősebb lesz az eurónál. Mindaddig még nagyságrendekkel kisebb az értéke, csak nyernek rajtunk!

Nálunk egy kb 50%al erősebb Forint megváltás lenne a lakosságnak, persze nem 1 lépésről volt szó, hanem 5-6 évről! Évi kb 8% forinterősödést az euró vagy dollár elszámolású piac bőven benyel, mivel kint mindenhol többszörösek a munkaerőárak. A termékek meg, ha versenyképesek szintén.

Tudtad, hogy pl itt németben sok áru jelentősen 3-4x is olcsóbb, jobb minőség esetén is? A termelékenységen és a versenyképességen kell erősíteni, nem a nemzeti valutát gyengíteni !

Persze, ahol a nyersanyagnál drágább a munkabér, ott jó a gyenge nemzeti valuta, de pont ezen kell változtatni.

A görögök szimplán nem csinálnak semmit, ás azt is rossz minőségben, persze hogy rossz nekik az Euro. De a Drachma mostanra már hiperinflációban lenne náluk!

Voltál te valaha kívül a kerítésen???

konrada 2017.04.07. 12:41:37

@Zionnépe:
Nem véletlen írtam a referencia időszakot, amikor a túlértékelt forint miatt (is) gyakorlatilag nettó exportörök voltunk, és a külföldi befektetések gyakorlatilag piacvásárlásban, illetve a szolgáltatóiparban merültek ki... (És igen, voltam: jártunk át mi is bevásárolni a határon túl, meg utazni külföldre, mert az erős forint miatt olcsóbb volt akár egy nyaralás, akár egy nagybevásárlás, mint nálunk...)

konrada 2017.04.07. 12:42:39

@konrada: Én barom! Tudom, másért is de most ezért: nettó importörök voltunk akkoriban, nem exportörök...

konrada 2017.04.07. 12:46:21

@Zionnépe:
Ja, egyébként meg: 2002 óta a forint közel 20%-ot erősödött az €-hoz képest a az eltérő sebességű infláció miatt....

Zionnépe 2017.04.07. 13:05:10

@konrada: És most akkor ebbe kell belenyugodni vagy mi, amikor eleve volt 160-170 forint körül is?

konrada 2017.04.07. 13:13:32

@Zionnépe:
...hát nem kellett volna elinflálni a forintot...
Az inflálódás, és közben az árfolyamtartás az egyik legnagyobb versenyrontó tényező egy országnak...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 13:14:29

@Zionnépe:

Én is multinál dolgozom, s jooban keresek az átlagnál. Érv ez bármire is azonban?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 13:15:28

@Zionnépe:

Minden politikus hazudik. A különbség csak a a jó és a rossz politikus között, hogy előbbi a nép édrekében teszi ezt, míg utóbbi más miatt.

Zionnépe 2017.04.07. 13:26:37

@MaxVal BircaMan HJCD: Akkor teszi csak a népe érdekében, ha az a népe hasznára válik... jelen esetben ez messze nem áll!

Egyedül a Fidesz és a szervilisek érdekei vannak megvédve a fentiek miatt...

Beer Monster 2017.04.07. 13:33:05

@paragrafus: " Ugyanis egy jogszabály nem rendelkezhet a hatálybalépése előtti állapotokról, nem is szabályozhatja azt, nem veheti figyelembe...."

Ha figyelembe sem veheti: Akkor legalábbis a férfiak nyugdíjkorhatára az most is 60 év, mivel az érintettek már akkor is férfiak voltak, amikor a korhatár megemelkedett. Ez mondjuk jó hír. Majd a bevezetés évében születetteknek lesz először magasabb a korhatár.

Meg akkor azt az érvelésemet is el kellett volna fogadják a zéró tolerancia hatályba lépésekor, hogy még a hatályba lépés előtti este fogyasztottam az alkoholt.

Chiccbp 2017.04.07. 13:41:07

@Zionnépe: a többi innentől kezdve komolytalan, hiszen hazugságon kaptunk. el vagy könyvelve. de szép napot :)

Zionnépe 2017.04.07. 13:46:54

@konrada: Az inflálás sajnos.belső érdekellentéteken és az.ország megítélésén alapult, erről ugatok, hogy szándékosan elcseszték!
Ahol euro van és versenyképes termékeket tudnak versenyképes áron előállítani, ott nem gond az erős pénz.
Nem azon erősít az ország, amin kellene!

Zionnépe 2017.04.07. 13:52:29

@MaxVal BircaMan HJCD: Én is, de mire írtad ezt? Mi köze a.beteges Matolcsy közgázhoz?

Chiccbp 2017.04.07. 13:59:38

@Zionnépe: az OPNI-ban. épp az imént ismerted el.

konrada 2017.04.07. 14:01:31

@Zionnépe:
Ebben viszont igazad van.
...kár, hogy ez csak néhány országnál működik.
A dél-európai államoknál alig - a görögöket kitárgyaltuk, de ott van Portugália, Olasz-, Spanyolország) a keletieknél meg csak munkaerő árában versenyképesek. (Nincsen olyan szlovák, baltikumi cég, mely komolyan szerepelnének a nemzetközi piacokon.)

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 14:04:17

@Zionnépe:

A népnek mi a jó: ha növekszik a nyugat általi elnyomás vagy ha csökken?

Beer Monster 2017.04.07. 14:24:15

@MaxVal BircaMan HJCD: Az leginkább az alternatívától függ.

Zionnépe 2017.04.07. 14:42:45

@Chiccbp: Tévedtem benne, mert nem feltételeztem arról a balfék Mszpről, hogy képes volt bezáratni!
De beismertem igazatok van, hogy már azóta zárva.

De újra sem nyitották!

Zionnépe 2017.04.07. 15:34:40

@MaxVal BircaMan HJCD: Miért lenne elnyomás? Illetve mennyivel jobb egy orosz vagy kínai elnyomás? Bár az előbbiről van pár évtizednyi tapasztalatunk... nem véletlen tartozott a Fidesz is azok közé, akik minel hamarabb kívül akarták tudni az oroszokat az országon!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 15:58:08

@Zionnépe:

Hol ez a kínai és orosz elnyomás?

A szovjet megszállás nem orosz elnyomás.

Zionnépe 2017.04.07. 18:19:58

Kérdezd meg a Balti-államokat, Ukrajnát, és általában az orosz népet... Ott is csak az oligarchák meg Putyin pribékjei, és a szervilisek élnek jól és bármikor politikai gyilkosság áldozatai lehetnek. Ahogy néhány politikus, újságíró a közelmúltban.

Van 2 orosz munkatársam, és Putyin nevét csak úgy ejtik ki, ha köpnek is utána!

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.04.07. 18:39:41

@Zionnépe: Az orosz nép jobban él, mint bármikor a történelemben, majdnem Magyarországi szinten átlagosan, a nagyvárosokban viszont magasabb a kereset, mint Budapesten.

magyar GDP/PPP/fő 27000 dollár
orosz GDP/PPP/fő 26000 dollár

ukrajna 8000 dollár - kb. ezt kapnák az oroszok is ha hagynák kitalickázni az olaj és gázjövedelmet a nyugati cégek által, mint Jelcin alatt

A 90es években meg éheztek. Volt egy csomó munkatársam az EUban Oroszországból, mindenki tiszteli Putyint.

Zionnépe 2017.04.07. 20:05:42

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Nézz körül előtte a neten, és beszélj néhány átlag orosz polgárral. Ez a szám a hatalmas földgáz- és kőolajbevételekből jön és a felső 10.000 között oszlik el.

De mint említettem nézz körül a neten esetleg költözz oda !

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.04.07. 20:17:37

@Zionnépe: A jövedelmi egyenlőtlenségeik nagyobbak mint nálunk, de nem nagyobbak mint pl. az USAban vagy Ukrajnában.

en.wikipedia.org/wiki/Russia

en.wikipedia.org/wiki/Gini_coefficient

Felk Entelme 2017.04.07. 20:21:12

@miva?: kicsoda MaxVal BircaMan ?

Felk Entelme 2017.04.07. 20:22:52

és kicsoda Ballib Cenzúrázók Réme ??

Felk Entelme 2017.04.07. 20:25:08

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: Úristen!!!....neked nagyon komolyan elszállt az agyad. Orvosnak sürgősen mutasd meg magad...

Zionnépe 2017.04.07. 21:03:01

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Igazából lassan Magyarország csúszik le az oroszok színvonalára... ;-)

Nálunk most 4,2-4,4 millióan élnek a szegénységi köszöb alatt a KSH szerint, ha jól emlékszem (ez magasabb, mint a minimálbér!) és fölötte sem olyan rózsás a helyzet.

Szerinted egy olyan kicsi országban, mint Mo ahol a lakosság majd a fele szegény, az utak lassan rosszabbak, mint a földutak, a kórházaknál a nyugati hajléktalanszállók is jobbak és jobban felszereltek, az iskolákban papírra, és táblafilcre sincs pénz nemhogy felújításra, az állami nyugdíjasotthonok nyomortelepre hasonlítanak.

Szerinted ennél rosszabbul lehet még élni itt Nyugat-Európa szélen?
süti beállítások módosítása